Play
Άλτις Ναός Ήρας (Ηραίο) Βωμός της Ήρας Βουλευτήριο Πρυτανείο Θησαυροί Πελόπιο Ναός Δία Βωμός Δία Θεηκολεών Εργαστήριο του Φειδία «Καλλιστέφανος ελαία» Η Νίκη Παιωνίου Αφιερώματα / Ανδριάντες Στάδιο Βαλβίδες Θέσεις θεατών Εξέδρα ελλανοδικών / βωμός Δήμητρας Χαμύνης Κρυπτή Ιππόδρομος Λουτρά Μητρώον Φιλιππείο Ζάνες Λεωνιδαίο Στοά Ηχούς Παλαίστρα Γυμνάσιο Νυμφαιο

Μνημεία

Άνοιγμα μνημείων

Άλτις

Προηγούμενη
Αεροφωτογραφία

Αεροφωτογραφία

Αεροφωτογραφία (από ΒΔ)

Αεροφωτογραφία (από ΒΔ)

Αεροφωτογραφία (από ΝΔ)

Αεροφωτογραφία (από ΝΔ)

Αναπαράσταση / μακέτα

Αναπαράσταση / μακέτα

Αναπαράσταση / σχέδιο

Αναπαράσταση / σχέδιο

Επόμενη

Η καρδιά του ιερού της Ολυμπίας, το ιερό άλσος που περιλάμβανε τα θρησκευτικά οικοδομήματα, τα τεμένη και τα αναθήματα.

Ναός Ήρας (Ηραίο)

Προηγούμενη
Αεροφωτογραφία

Αεροφωτογραφία

Άποψη του ναού (από Α)

Άποψη του ναού (από Α)

Άποψη του ναού (από Α)

Άποψη του ναού (από Α)

Άποψη του ναού (από Ν)

Άποψη του ναού (από Ν)

Κάτοψη

Κάτοψη

Αναπαράσταση / μακέτα

Αναπαράσταση / μακέτα

Αναπαράσταση / σχέδιο

Αναπαράσταση / σχέδιο

Ο Ερμής του Πραξιτέλη (Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας)

Ο Ερμής του Πραξιτέλη (Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας)

Επόμενη

Ο αρχαιότερος ναός στο ιερό της Ολυμπίας, περίπου 600 π.Χ., δωρικού ρυθμού. Στο εσωτερικό του φυλάσσονταν μερικοί από τους πολυτιμότερους θησαυρούς του ιερού: ο δίσκος του Ιφίτου με το κείμενο της εκεχειρίας, η τράπεζα του Κολώτη, όπου τοποθετούνταν τα στεφάνια για τους νικητές, και αφιερώματα στη θεά, όπως το άγαλμα του Ερμή από τον γλύπτη Πραξιτέλη.

Βωμός της Ήρας

Προηγούμενη
Αεροφωτογραφία

Αεροφωτογραφία

Άποψη του μνημείου (από Α)

Άποψη του μνημείου (από Α)

Αφή ολυμπιακής φλόγας στο βωμό της Ήρας

Αφή ολυμπιακής φλόγας στο βωμό της Ήρας

Κάτοψη

Κάτοψη

Επόμενη

Ανατολικά του ναού της Ήρας υπήρχε ο βωμός για τις προσφορές στη θεά. Σήμερα, εδώ γίνεται η αφή της ολυμπιακής φλόγας

Βουλευτήριο

Προηγούμενη
Αεροφωτογραφία (από Β)

Αεροφωτογραφία (από Β)

Άποψη του μνημείου (από ΒΔ)

Άποψη του μνημείου (από ΒΔ)

Άποψη του μνημείου (από Α)

Άποψη του μνημείου (από Α)

Κάτοψη

Κάτοψη

Αναπαράσταση / μακέτα

Αναπαράσταση / μακέτα

Επόμενη

Κτίστηκε στα μέσα 6ου αι. π.Χ. και αποτελούσε έδρα της Βουλής των Ηλείων και των Ελλανοδικών. Εδώ γίνονταν οι καταγραφές των αθλητών, οι κληρώσεις και οι ανακοινώσεις για το επίσημο πρόγραμμα των αγώνων, αλλά και η εκδίκαση των παραβιάσεων. Με την έναρξη των αγώνων, συγκεντρώνονταν κριτές και αθλητές κι έδιναν όρκο ότι θα σεβαστούν όλους τους κανόνες.

Πρυτανείο

Προηγούμενη
Αεροφωτογραφία

Αεροφωτογραφία

Άποψη του μνημείου (από ΒΔ)

Άποψη του μνημείου (από ΒΔ)

Κάτοψη

Κάτοψη

Αναπαράσταση / μακέτα

Αναπαράσταση / μακέτα

Επόμενη

Κτίστηκε στα μέσα 6ου αι. π.Χ. Στο πρυτανείο βρισκόταν η εστία όπου έκαιγε η ιερή φλόγα (το «άσβεστον πυρ»). Εδώ πραγματοποιούνταν επίσης το επίσημο δείπνο προς τιμή των ολυμπιονικών.

Θησαυροί

Προηγούμενη
Αεροφωτογραφία (από Β προς Ν)

Αεροφωτογραφία (από Β προς Ν)

Αεροφωτογραφία (από ΒΔ)

Αεροφωτογραφία (από ΒΔ)

Άποψη των μνημείων (από Α)

Άποψη των μνημείων (από Α)

Αναπαράσταση / μακέτα

Αναπαράσταση / μακέτα

Θησαυρός των Μεγαρέων (γλυπτός διάκοσμος στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας)

Θησαυρός των Μεγαρέων (γλυπτός διάκοσμος στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας)

Επόμενη

Μικρά κτήρια που κτίστηκαν μέσα στον 6ο και τον 5ο αι. π.Χ. για να φιλοξενήσουν τα πλούσια αφιερώματα ελληνικών πόλεων στο ιερό του Δία.

Πελόπιο

Προηγούμενη
Αεροφωτογραφία

Αεροφωτογραφία

Άποψη του μνημείου (από ΝΔ)

Άποψη του μνημείου (από ΝΔ)

Αναπαράσταση / μακέτα

Αναπαράσταση / μακέτα

Επόμενη

Το Πελόπιο ήταν το τέμενος (ιερός χώρος) γύρω από τον τάφο του ήρωα Πέλοπα, μυθικού ιδρυτή των αγώνων. Τον 6ο αι. π.Χ. διαμορφώθηκε τύμβος με ύψος 2 μ. κι αργότερα, κατά τον 5ο αι. π.Χ., κτίστηκε περίβολος με απλή είσοδο. Μέσα στον περίβολο φύτρωναν λεύκες και ήταν στημένα αγάλματα.

Ναός Δία

Προηγούμενη
Αεροφωτογραφία (από ΝΔ)

Αεροφωτογραφία (από ΝΔ)

Αεροφωτογραφία

Αεροφωτογραφία

Αεροφωτογραφία (από Δ)

Αεροφωτογραφία (από Δ)

Είσοδος του ναού

Είσοδος του ναού

Άποψη του μνημείου (από ΝΔ)

Άποψη του μνημείου (από ΝΔ)

Κάτοψη

Κάτοψη

Αναπαράσταση / μακέτα

Αναπαράσταση / μακέτα

Αναπαράσταση / σχέδιο

Αναπαράσταση / σχέδιο

Μορφές από το δυτικό αέτωμα

Μορφές από το δυτικό αέτωμα

Από τις μετόπες με τους άθλους του Ηρακλή

Από τις μετόπες με τους άθλους του Ηρακλή

Το άγαλμα του Δία από τον Φειδία (αναπαράσταση)

Το άγαλμα του Δία από τον Φειδία (αναπαράσταση)

Ένθρονος Δίας, παράσταση σε αγγείο  (Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας)

Ένθρονος Δίας, παράσταση σε αγγείο (Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας)

Επόμενη

Ο μεγαλοπρεπής ναός του πατέρα των θεών, σύμβολο της κλασικής εποχής. Κτίστηκε περίπου μεταξύ του 475 και του 456 π.Χ. Ακολουθεί τον δωρικό ρυθμό. Ο Παυσανίας αναφέρει ότι ο αρχιτέκτονας του ναού ήταν ο Λίβων από την Ηλεία.

Περίφημα γλυπτά από παριανό μάρμαρο συνέθεταν τη διακόσμησή του. Στα αετώματα, παριστάνονταν δύο σημαντικοί μύθοι για το ιερό: στο ανατολικό, η αρματοδρομία Πέλοπα – Οινόμαου, ένας από τους ιδρυτικούς μύθους των αγώνων. Στο δυτικό, η σύγκρουση των Κενταύρων με τους Λαπίθες, ένας μύθος που συμβολίζει την επικράτηση της λογικής και του δικαίου έναντι της βίας και της βαρβαρότητας, και υπενθυμίζει την πρόσφατη τότε νίκη των Ελλήνων εναντίον των Περσών. Οι μετόπες αφηγούνται τους άθλους του Ηρακλή, κεντρικής μορφής στη μυθολογία των αγώνων.

Στο εσωτερικό του ναού δέσποζε το άγαλμα του Δία, ένα από τα θαύματα του αρχαίου κόσμου. Έργο του Φειδία, με ύψος πάνω από 12 μ., κατασκευασμένο από χρυσό και ελεφαντόδοντο, χρονολογείται στο 430 π.Χ. περίπου.

Βωμός Δία

Προηγούμενη
Αναπαράσταση / σχέδιο

Αναπαράσταση / σχέδιο

Αναπαράσταση / σχέδιο

Αναπαράσταση / σχέδιο

Ειδώλια από τον βωμό (Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας)

Ειδώλια από τον βωμό (Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας)

Επόμενη

Σύμφωνα με τον μύθο, τη θέση του βωμού του στην Ολυμπία την είχε ορίσει ο ίδιος ο Δίας, με κεραυνό που έριξε από τον Όλυμπο. Σήμερα δεν γνωρίζουμε ακριβώς πού βρισκόταν, δεν είχε κατασκευαστεί πάντως μπροστά από την είσοδο του ναού όπως ήταν ο γενικός κανόνας. Από τις αρχαίες πηγές γνωρίζουμε ότι ήταν κυκλικός, και ότι είχε κατασκευαστεί από τις στάχτες των μηρών των ζώων που προσφέρονταν ως θυσία. Πολυάριθμα αναθήματα από τους πιστούς προέρχονται από την τέφρα του.

Θεηκολεών

Προηγούμενη
Αεροφωτογραφία (από Δ)

Αεροφωτογραφία (από Δ)

Άποψη του μνημείου (από Α)

Άποψη του μνημείου (από Α)

Αναπαράσταση / μακέτα

Αναπαράσταση / μακέτα

Επόμενη

Τετράγωνο κτήριο, το οποίο κτίστηκε γύρω στα μέσα του 5ου αι. π.Χ. Ήταν η έδρα των θεηκόλων, των ιερέων της Ολυμπίας, καθώς και του προσωπικού που φρόντιζε το ιερό και εργαζόταν για τη διεξαγωγή των αγώνων.

Εργαστήριο του Φειδία

Προηγούμενη
Αεροφωτογραφία (από Δ)

Αεροφωτογραφία (από Δ)

Άποψη του μνημείου (από Δ)

Άποψη του μνημείου (από Δ)

Άποψη του μνημείου

Άποψη του μνημείου

Αναπαράσταση / μακέτα

Αναπαράσταση / μακέτα

Αναπαράσταση / μακέτα

Αναπαράσταση / μακέτα

Εργαλεία που βρέθηκαν στον χώρο (Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας)

Εργαλεία που βρέθηκαν στον χώρο (Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας)

Οινοχόη με την επιγραφή «ΦΕΙΔΙΟ ΕΙΜΙ» (Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας)

Οινοχόη με την επιγραφή «ΦΕΙΔΙΟ ΕΙΜΙ» (Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας)

Επόμενη

Έξω από τον περίβολο της Άλτεως, απέναντι από τον ναό του Δία, βρίσκεται το εργαστήριο όπου ο ξακουστός γλύπτης Φειδίας κατασκεύασε το χρυσελεφάντινο άγαλμα του θεού, γύρω στη δεκαετία 430-420 π.Χ. Αργότερα, τον 5ο αι. μ.Χ. στο χώρο οικοδομήθηκε μια χριστιανική εκκλησία, και σε αυτή τη μορφή το αντικρίζουμε σήμερα.

«Καλλιστέφανος ελαία»

Προηγούμενη
Ο ναός του Δία, αεροφωτογραφία (από ΝΔ)

Ο ναός του Δία, αεροφωτογραφία (από ΝΔ)

Κάπου εδώ υψωνόταν η ιερή ελιά

Κάπου εδώ υψωνόταν η ιερή ελιά

Επόμενη

Στα νοτιοδυτικά του ναού του Δία φύτρωνε μια ιερή αγριελιά. Ένα παιδί, του οποίου ζούσαν και οι δύο γονείς (παις αμφιθαλής), έκοβε με χρυσό κλαδευτήρι τα κλαδιά για το στεφάνι των νικητών, τον περίφημο κότινο. Η στέψη των νικητών γινόταν την τελευταία μέρα, μπροστά από την είσοδο του ναού.

Η Νίκη του Παιωνίου

Προηγούμενη
Το βάθρο του αγάλματος

Το βάθρο του αγάλματος

Η Νίκη στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Ολυμπίας

Η Νίκη στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Ολυμπίας

Αναπαράσταση / σχέδιο

Αναπαράσταση / σχέδιο

Επόμενη

Δίπλα στην είσοδο του Ναού του Δία έστεκε το άγαλμα της Νίκης, έργο του γλύπτη Παιώνιου. Η θεά μοιάζει να κατεβαίνει πετώντας από τον Όλυμπο. Ο λεπτός χιτώνας της ανεμίζει, αναδεικνύοντας τη χάρη της κίνησής της και την ομορφιά του κορμιού της. Το άγαλμα αφιέρωσαν οι Μεσσήνιοι και οι Ναυπάκτιοι σε ανάμνηση της νίκης τους επί των Λακεδαιμονίων στη Σφακτηρία (421 π.Χ.)

Αφιερώματα / Ανδριάντες

Προηγούμενη
Αναπαράσταση του ιερού με αναθήματα

Αναπαράσταση του ιερού με αναθήματα

Αναπαράσταση του ιερού με αναθήματα

Αναπαράσταση του ιερού με αναθήματα

Επόμενη

Πολυάριθμα αναθήματα και ανδριάντες υπήρχαν διάσπαρτα στο χώρο της Άλτεως, θυμίζοντας τους επισκέπτες τις λαμπρές ιστορίες του ιερού και τα θαυμαστά κατορθώματα των αθλητών.

Στάδιο

Προηγούμενη
Αεροφωτογραφία (από Δ)

Αεροφωτογραφία (από Δ)

Αεροφωτογραφία (από Α)

Αεροφωτογραφία (από Α)

Άποψη του μνημείου (από Δ)

Άποψη του μνημείου (από Δ)

Κάτοψη

Κάτοψη

Επόμενη

Στο στάδιο διεξάγονταν όλα τα αγωνίσματα των ολυμπιακών αγώνων εκτός από τα ιππικά. Αρχικά βρισκόταν δίπλα στον βωμό του Δία, υπογραμμίζοντας τη σύνδεση των αγώνων με τη λατρεία. Σταδιακά όμως, από τον 6ο αι. π.Χ., το στάδιο απομακρύνθηκε από το ιερό και απέκτησε περισσότερο μνημειακό χαρακτήρα.

Βαλβίδες

Προηγούμενη
Αεροφωτογραφία

Αεροφωτογραφία

Το στάδιο από Δ

Το στάδιο από Δ

Δυτική βαλβίδα

Δυτική βαλβίδα

Ανατολική βαλβίδα

Ανατολική βαλβίδα

Επόμενη

Μια σειρά από λαξευμένους λίθους δήλωνε τις γραμμές της αφετηρίας και του τερματισμού στο στάδιο της Ολυμπίας. Η απόσταση ανάμεσα στις δύο βαλβίδες είναι 192,28 μ., δηλαδή ένα ολυμπιακό στάδιο.

Θέσεις θεατών

Προηγούμενη
Αεροφωτογραφία (Από Δ)

Αεροφωτογραφία (Από Δ)

Αεροφωτογραφία (Από Α)

Αεροφωτογραφία (Από Α)

Κάτοψη

Κάτοψη

Επόμενη

Υπολογίζεται ότι το στάδιο μπορούσε να φιλοξενήσει 30 με 40 χιλιάδες θεατές. Οι θεατές παρακολουθούσαν καθισμένοι στο χώμα, τουλάχιστον κατά το μεγαλύτερο μέρος της αρχαιότητας.

Εξέδρα ελλανοδικών / βωμός Δήμητρας Χαμύνης

Προηγούμενη
Αεροφωτογραφία (Από Α)

Αεροφωτογραφία (Από Α)

Η εξέδρα των ελλανοδικών

Η εξέδρα των ελλανοδικών

Η εξέδρα των ελλανοδικών

Η εξέδρα των ελλανοδικών

Αναπαράσταση / σχέδιο

Αναπαράσταση / σχέδιο

Βωμός Δήμητρας Χαμύνης

Βωμός Δήμητρας Χαμύνης

Βωμός Δήμητρας Χαμύνης

Βωμός Δήμητρας Χαμύνης

Επόμενη

Στη νότια πλευρά ξεχώριζε η εξέδρα των ελλανοδικών, των κριτών του αγώνα. Στη βόρεια πλευρά υπήρχε ο βωμός της Δήμητρας Χαμύνης, όπου καθόταν η ιέρειά της, η μοναδική γυναίκα που επιτρεπόταν να παρευρεθεί στους αγώνες.

Κρυπτή Στοά

Προηγούμενη
Αεροφωτογραφία

Αεροφωτογραφία

Η Κρυπτή Στοά προς το ιερό

Η Κρυπτή Στοά προς το ιερό

Η Κρυπτή Στοά προς το στάδιο

Η Κρυπτή Στοά προς το στάδιο

Κρυπτή Στοά

Κρυπτή Στοά

Επόμενη

Στα τέλη του 3ου αι. π.Χ. κατασκευάστηκε η μνημειακή είσοδος του σταδίου, η λεγόμενη Κρυπτή, που ένωνε το στάδιο και το ιερό.

Ιππόδρομος

Προηγούμενη
Ιππόδρομος / πιθανή θέση

Ιππόδρομος / πιθανή θέση

Κάτοψη

Κάτοψη

Επόμενη

Διαμορφώθηκε τον 5ο αι. π.Χ. για τη διεξαγωγή των ιππικών αγωνισμάτων και των αρματοδρομιών. Η θέση του δεν είναι απολύτως βέβαιη, όσο για τη μορφή του αντλούμε πληροφορίες από τον περιηγητή Παυσανία.

Λουτρά

Προηγούμενη
Άποψη του μνημείου (από Α)

Άποψη του μνημείου (από Α)

Άποψη του μνημείου (από Α)

Άποψη του μνημείου (από Α)

Κάτοψη

Κάτοψη

Αναπαράσταση / σχέδιο

Αναπαράσταση / σχέδιο

Επόμενη

Τα λουτρά ήταν απαραίτητα για τον καθαρισμό του σώματος των αθλητών μετά την προπόνηση ή τον αγώνα. Τα παλαιότερα λουτρά κτίστηκαν πριν τα μέσα του 5ου π.Χ., στην όχθη του ποταμού Κλαδέου.

Μητρώον

Προηγούμενη
Αεροφωτογραφία

Αεροφωτογραφία

Άποψη του μνημείου (από ΝΑ)

Άποψη του μνημείου (από ΝΑ)

Κάτοψη

Κάτοψη

Αναπαράσταση / μακέτα

Αναπαράσταση / μακέτα

Αναπαράσταση / σχέδιο

Αναπαράσταση / σχέδιο

Επόμενη

Μικρός ναός δωρικού ρυθμού που κτίστηκε στις αρχές του 4ου αι.π.Χ. για να στεγάσει τη λατρεία της μητέρας των θεών, Ρέας ή Κυβέλης.

Φιλιππείο

Προηγούμενη
Αεροφωτογραφία

Αεροφωτογραφία

Άποψη του μνημείου

Άποψη του μνημείου

Άποψη του μνημείου

Άποψη του μνημείου

Άποψη του μνημείου

Άποψη του μνημείου

Κάτοψη και αναπαράσταση / σχέδιο

Κάτοψη και αναπαράσταση / σχέδιο

Αναπαράσταση / μακέτα

Αναπαράσταση / μακέτα

Επόμενη

Κυκλικό κτήριο, αφιέρωμα του Φίλιππου Β’ στο ιερό του Δία μετά τη νίκη του στη μάχη της Χαιρώνειας (338 π.Χ.). Ο γιος του, ο Αλέξανδρος, πρόσθεσε χρυσελεφάντινα αγάλματα στο εσωτερικό που απεικόνιζαν τα μέλη της οικογένειάς τους.

Ζάνες (πληθυντικός του Ζευς)

Προηγούμενη
Αεροφωτογραφία

Αεροφωτογραφία

Οι βάσεις των αγαλμάτωv (από Δ)

Οι βάσεις των αγαλμάτωv (από Δ)

Κάτοψη

Κάτοψη

Αναπαράσταση / μακέτα

Αναπαράσταση / μακέτα

Επόμενη

Χάλκινα αγάλματα του Δία, τα οποία κατασκευάζονταν, από τον 4ο αι. π.Χ., με τα χρήματα από τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν σε επίορκους αθλητές. Ήταν τοποθετημένα μπροστά από την είσοδο του σταδίου ώστε να παραδειγματίζονται οι συμμετέχοντες.

Λεωνιδαίο

Προηγούμενη
Αεροφωτογραφία

Αεροφωτογραφία

Αεροφωτογραφία (από ΒΑ)

Αεροφωτογραφία (από ΒΑ)

Άποψη του μνημείου (από ΒΑ)

Άποψη του μνημείου (από ΒΑ)

Άποψη του μνημείου (από Ν)

Άποψη του μνημείου (από Ν)

Άποψη του μνημείου (από ΒΑ)

Άποψη του μνημείου (από ΒΑ)

Άποψη του μνημείου (από Δ)

Άποψη του μνημείου (από Δ)

Κάτοψη

Κάτοψη

Αναπαράσταση / μακέτα

Αναπαράσταση / μακέτα

Επόμενη

Κτήριο έξω από την Άλτη, που προοριζόταν για τη φιλοξενία των επισήμων. Κτίστηκε γύρω στο 330 π.Χ., από τον Λεωνίδα από τη Ρόδο.

Στοά Ηχούς

Προηγούμενη
Αεροφωτογραφία

Αεροφωτογραφία

Άποψη του μνημείου (από Β)

Άποψη του μνημείου (από Β)

Άποψη του μνημείου (από Ν)

Άποψη του μνημείου (από Ν)

Κάτοψη

Κάτοψη

Αναπαράσταση / μακέτα

Αναπαράσταση / μακέτα

Αναπαράσταση / Σχεδιο

Αναπαράσταση / Σχεδιο

Επόμενη

Μακρόστενο κτήριο των μέσων του 4ου αι π.Χ. Χρωστούσε την επωνυμία του στην ακουστική του. Με την οικοδόμησή του, το στάδιο αποκόπηκε από την ιερή Άλτι. Σε συμβολικό επίπεδο, σηματοδοτεί την υποχώρηση του θρησκευτικού χαρακτήρα των αγώνων.

Παλαίστρα

Προηγούμενη
Αεροφωτογραφία

Αεροφωτογραφία

Άποψη του μνημείου

Άποψη του μνημείου

Άποψη του μνημείου

Άποψη του μνημείου

Άποψη του μνημείου

Άποψη του μνημείου

Άποψη του μνημείου

Άποψη του μνημείου

Κάτοψη

Κάτοψη

Αναπαράσταση / μακέτα

Αναπαράσταση / μακέτα

Επόμενη

Κτίστηκε τον 3ο αι. π.Χ., έξω από τον ιερό περίβολο της Άλτεως, όπως και τα υπόλοιπα κτήρια που κτίστηκαν μετά την κλασική εποχή για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των πολυάριθμων αθλητών και θεατών των αγώνων. Η παλαίστρα είναι ένα κτήριο σχεδόν τετράγωνο· αποτελείται από τέσσερις στοές που περιβάλλουν μια αυλή, όπου γινόταν η προπόνηση.

Γυμνάσιο

Προηγούμενη
Αεροφωτογραφία

Αεροφωτογραφία

Άποψη του μνημείου (από ΒΑ)

Άποψη του μνημείου (από ΒΑ)

Άποψη του μνημείου (από Β)

Άποψη του μνημείου (από Β)

Κάτοψη

Κάτοψη

Επόμενη

Κτίστηκε σταδιακά κατά τους ελληνιστικούς χρόνους, για την προετοιμασία των αθλητών στα αγωνίσματα του δρόμου και του πεντάθλου.

Νυμφαίο

Προηγούμενη
Άποψη του μνημείου (από ΝΑ)

Άποψη του μνημείου (από ΝΑ)

Αναπαράσταση / σχέδιο

Αναπαράσταση / σχέδιο

Αναπαράσταση / μακέτα

Αναπαράσταση / μακέτα

Επόμενη

Μνημειακή κρήνη που κτίστηκε γύρω στο 160 μ.Χ. Το Νυμφαίο κτίστηκε με δαπάνες του Ηρώδη Αττικού, μια πολύτιμη δωρεά που πρόσφερε λύση στο πρόβλημα ύδρευσης του ιερού, ιδίως κατά τη διάρκεια των ολυμπιακών αγώνων.

Διαδραστική εφαρμογή για την Αρχαία Ολυμπία, Κοινοί Τόποι.