Βάση αφιερώματος με παράσταση αθλητών

Τις τρεις πλευρές της βάσης διακοσμεί ανάγλυφη παράσταση με αθλητές. Καλύτερα διατηρημένη είναι αυτή στη μία στενή πλευρά: έξι αθλητές στέκονται σε δυάδες, κάποιοι συνομιλούν και άλλοι καθαρίζουν με στλεγγίδες το σώμα τους, αφαιρώντας τον ιδρώτα, το λάδι και τη σκόνη μετά τον αγώνα.

Στην ταινία κάτω από την παράσταση, σώζονται χαραγμένα τα ονόματα τριών αθλητών μαζί με τα δημοτικά τους. Κατάγονταν από τον δήμο Λακιαδών, Όης και Αχαρνών, μέλη και οι τρεις της Οινηίδας φυλής.

Η βάση στήριζε περισσότερα από ένα αγάλματα και ήταν μνημείο νίκης της φυλής σε λαμπαδηδρομία ή σε αγώνα ευανδρίας (καλλιστεία ανδρών), ίσως στη γιορτή των Παναθηναίων. Δεν γνωρίζουμε αν η αφιέρωση έγινε από τη νικήτρια ομάδα ή κάποιον μεμονωμένο αθλητή, γυμνασίαρχο ή χορηγό, αφού το όνομα του αναθέτη δεν έχει σωθεί.

Η βάση έχει αποδοθεί στον Δάιππο, γιο και συνεχιστή της σχολής του γλύπτη Λύσιππου.

speak icon
  • Μουσείο Ακρόπολης, αρ. ευρ. 3176+
  • Μετά το 350 π.Χ.
  • Ύψ. 0,48 μ. Μ. 1,62 μ. Πλ. 0,91 μ.
  • Μάρμαρο Πεντέλης
  • Προέλευση: Βρέθηκε το 1858 στις ανασκαφές της Ακρόπολης, κοντά στα Προπύλαια.
Βιβλιογραφία
  • Bieber. M, (1981). The sculpture of the Hellenistic Age, pp. 32, fig. 77, New York: Hacker Art Books.
  • Goette. H.R., (2007). "Choregic '' or Victory Monuments of the Tribal Panathenaic Contests, In Ο. Palagia, Α. Choremi-Spetsieri (Eds.), The Panathenaic Games. Proceedings of an International Conference held at the University of Athens, May 11-12 2004, pp. 119-120, fig. 2, pl. 10, Oxford.
  • Inscriptiones Graecae II2, 3134
  • Rausa. F, (1998). Due donari agonistici dall' Acropoli, Athenische Abteilung, Band 113, pp. 192-217, tafel 34-35, Mitteilungen des Deutschen Archäologischen Instituts.
  • Χωρέμη. Ε. Λ., (2015). Λίθινα Ενεπίγραφα Αναθήματα του 4ου αι. π.Χ. από την Ακρόπολη των Αθηνών: ο αναθέτης και το μνημείο, σσ. 65-66, 357-362, Διδακτορική διατριβή, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιωάννινα.
music