Οι πολυάριθμες εικόνες των νέων που γυμνάζονται στην αρχαία τέχνη απηχούν αυτό το ιδανικό.
Το αγγείο είναι έργο του γνωστού αγγειοπλάστη και αγγειογράφου Δούριδος.
Δύο γυμνοί έφηβοι ασκούνται στο αγώνισμα της πάλης εφαρμόζοντας μεσολαβή. Εκατέρωθεν των δύο νέων, γραπτές επιγραφές μάς γνωστοποιούν τα ονόματά τους και επαινούν την ομορφιά τους («ΧΑΙΡΙΠΠΟΣ ΚΑΛΟΣ» / «ΘΩΔΙΣ ΚΑΛΟΣ»).
Ο χώρος της παλαίστρας δηλώνεται ως στωικό οικοδόμημα με την παρουσία του ιωνικού κίονα. Στους τοίχους, και στις δύο όψεις του αγγείου, είναι αναρτημένα αντικείμενα, δηλωτικά χώρων άθλησης όπως στλεγγίδες, σπόγγος και σανδάλια.
Ο χώρος της παλαίστρας υποδηλώνεται με ιωνικό κίονα, ενώ στους τοίχους είναι αναρτημένα αντικείμενα που χρησιμοποιούνται στο πλαίσιο της άθλησης, όπως και σανδάλια.
Στην κύρια όψη του αγγείου δύο γυμνοί νεαροί αθλητές, ο ένας με στλεγγίδα και ο άλλος με αρύβαλλο, τρέχουν προς τον γενειοφόρο προπονητή τους, που στέκει στα δεξιά κρατώντας βακτηρία με καμπύλο φυλλωτό άκρο.
Το λαιμό του αγγείου περιτρέχει πολυπρόσωπη σκηνή αθλητών στην παλαίστρα. Μεταξύ των νεαρών παρεμβάλλονται και οκτώ ώριμοι άνδρες με ιμάτιο και βακτηρία, πιθανόν οι παιδοτρίβες που επέβλεπαν και καθοδηγούσαν τους νέους κατά την εκτέλεση των ασκήσεων.
Οι γυμναστές και παιδοτρίβες ξεχωρίζουν στην εικονογραφία της αρχαίας τέχνης καθώς το ιμάτιο που φορούν έρχεται σε αντίθεση με τη γυμνότητα των ασκούμενων νέων.
Τις τρεις πλευρές της βάσης διακοσμεί ανάγλυφη παράσταση με αθλητές. Καλύτερα διατηρημένη είναι αυτή στη μία στενή πλευρά: έξι αθλητές στέκονται σε δυάδες, κάποιοι συνομιλούν και άλλοι καθαρίζουν με στλεγγίδες το σώμα τους, αφαιρώντας τον ιδρώτα, το λάδι και τη σκόνη μετά τον αγώνα.
Ο νέος παριστάνεται όρθιος, μετωπικά. Στηρίζεται στο δεξί πόδι και φέρει το αριστερό χαλαρό προς τα εμπρός. Στο δεξί χέρι κρατά στλεγγίδα, με την οποία αποξύει από τον αριστερό πήχη και βραχίονα τα κατάλοιπα ιδρώτα και σκόνης από αθλητική δραστηριότητα.
Μαρμάρινη επιτύμβια στήλη νεαρού αθλητή. Εικονίζεται όρθιος γυμνός νέος που κρατά στλεγγίδα στο δεξί χέρι και ενδεχομένως αρύβαλλο ή σφαίρα στο αριστερό.
Ο χώρος της παλαίστρας δηλώνεται ως στωικό οικοδόμημα με την παρουσία του ιωνικού κίονα. Στους τοίχους, και στις δύο όψεις του αγγείου, είναι αναρτημένα αντικείμενα, δηλωτικά χώρων άθλησης όπως στλεγγίδες, σπόγγος και σανδάλια.
Και στις δύο όψεις του αγγείου, εικονίζεται παράσταση με σκηνές νέων και ώριμων γενειοφόρων αθλητών ασκούμενων στην παλαίστρα.
Χάλκινος, μικύλλος (δηλαδή σε μικρογραφία), αρύβαλλος. Ακέραιος. Κυρτή επιφάνεια έδρασης, σώμα σφαιρικό, λαιμός χαμηλός, κυλινδρικός, στόμιο προεξέχον, ταινιωτό, δίβαθμο.
Οι στλεγγίδες εμφανίστηκαν κατά τον 6ο αι. π.X., όταν η θέση του αθλητή στην κοινωνία αποκτά ιδιαίτερη σημασία, και η χρήση τους συνεχίστηκε μέχρι την ύστερη αρχαιότητα.
Η στλεγγίδα ήταν βασικό εξάρτημα των αθλητών για την απομάκρυνση του ιδρώτα, της σκόνης και του ελαίου από το σώμα τους μετά την προπόνηση ή κατά τη διάρκεια των αγωνισμάτων.