Οι πανελλήνιοι αγώνες ήταν αγώνες στεφανίτες, πρόσφεραν δηλαδή ως έπαθλο στεφάνι από κλαδιά δέντρων ή φυτών. Στην Ολυμπία, το βραβείο ήταν ο κότινος, στεφάνι από την αγριελιά που φύτρωνε πλάι στον ναό του Δία. Αντίστοιχα, στα Πύθια έπλεκαν το στεφάνι της νίκης από κλαδιά δάφνης, στα Ίσθμια πεύκου και στα Νέμεα από κλώνους άγριου σέλινου, φυτά που σχετίζονταν με τον τιμώμενο θεό στο κάθε ιερό και τους μύθους για την ίδρυση των αγώνων. Αντίθετα, οι τοπικοί αγώνες ήταν χρηματίτες, προσέφεραν δηλαδή πλούσια βραβεία ώστε να προσελκύουν πολυάριθμους φημισμένους αθλητές. Στα ομηρικά έπη λέβητες και τρίποδες, μετάλλινα σκεύη μεγάλης αξίας, ήταν η ανταμοιβή για τους νικητές, ενώ στους ιστορικούς χρόνους γνωστό παράδειγμα αποτελούν οι παναθηναϊκοί αμφορείς γεμάτοι με το εξαίρετο λάδι της αττικής γης.
Στους ολυμπιακούς αγώνες της αρχαιότητας μόνο ο πρώτος σε κάθε αγώνισμα κέρδιζε τον κότινο της νίκης. Με το τέλος του αγώνα ο νικητής, στεφανωμένος με κόκκινη κορδέλα και κρατώντας ένα κλαδί φοίνικα, έκανε το γύρο του σταδίου ανάμεσα στις επευφημίες των θεατών. Η απονομή του κότινου γινόταν πιθανότητα την τελευταία ημέρα των αγώνων μπροστά στον ναό του Δία, για όλους μαζί τους νικητές. Η νίκη θεωρούνταν σημαντικό κατόρθωμα, εύνοια των θεών, δόξα για τον αθλητή αλλά και για την πατρίδα του, κι έτσι η κάθε πόλη θέσπιζε προνόμια και τιμές για όσους διέπρεπαν στους αγώνες. Η φήμη τους διαδίδονταν σε όλο τον ελληνικό κόσμο, ποιητές υμνούσαν τα κατορθώματά τους και γλύπτες φιλοτεχνούσαν αγάλματα με τη μορφή τους, ώστε το όνομά τους να μείνει αθάνατο στους αιώνες.
Ο μικρός τριποδικός λέβητας μιμείται αντίστοιχους μεγάλου μεγέθους λέβητες. Στηρίζεται σε τρία συμπαγή πόδια και έχει δύο κυκλικές όρθιες λαβές που διακοσμούνται στην κορυφή τους από πουλιά.
Αναπαράσταση τριποδικού λέβητα των μέσων του 8ου αι. π.Χ. Φέρει εγχάρακτη διακόσμηση στα πόδια, τα οποία είναι σφυρήλατα, καθώς και γύρω από το χείλος και στις λαβές, που είναι επίσης σφυρήλατες, κυκλικές και επιστέφονται από ιππάρια.
Στον λαιμό του αγγείου απεικονίζεται τριποδικός λέβητας με ζεύγος αλόγων, τα οποία είναι δεμένα στις λαβές του. Κάτω από την κοιλιά των αλόγων εμφανίζονται υδρόβια πτηνά.
Στον ώμο σώζεται η αρχαιότερη μαρτυρία ελληνικής αλφαβητικής γραφής. Η πρώτη από τις δύο προτάσεις, γραμμένη σε έμμετρο λόγο, διαβάζεται εύκολα: «hoς νῡν ὀρχεστῶν πάντων ἀταλλότατα παῖζει» (όποιος τώρα από όλους τους χορευτές χορέψει με περισσότερη χάρη).
Δεκαοχτώ χάλκινα φύλλα ελιάς και ένα τμήμα κλάδου ελιάς, τα οποία συνθέτουν χάλκινο στεφάνι. Πρόκειται για ένα στεφάνι από πολλά παρόμοια που είχαν αφιερωθεί στο ιερό του Δία.
Παριστάνεται όρθιος, γυμνός νέος, με το κεφάλι προς τα αριστερά. Τα μαλλιά του, δεμένα με ταινία, πέφτουν κυματιστά στον αυχένα. Με το δεξί του χέρι τοποθετεί στο κεφάλι του μετάλλινο στεφάνι, το οποίο στερεωνόταν στις οπές που διακρίνονται στα μαλλιά του.
Ανάγλυφη πλάκα με παράσταση Νίκης, θεότητας που προσωποποιεί την ιδέα της νίκης στους αθλητικούς και πολεμικούς αγώνες.
Το αγγείο κοσμείται με παράσταση Νίκης σε βωμό. Η θεά, με ανοιγμένα φτερά, φέρει στεφάνη στα μαλλιά και φοράει μακρύ χιτώνα και ιμάτιο. Σκύβει πάνω από τον αναμμένο βωμό. Με το δεξί χέρι ρίχνει στις φλόγες θυμίαμα από ένα μικρό δοχείο που κρατάει με το αριστερό.
Στην κύρια όψη του αγγείου δύο Νίκες, μία με φτερά και μία άπτερος, κινούνται προς νεαρό άνδρα κρατώντας ταινίες. Ο νέος παριστάνεται γυμνός και κρατά ακόντιο.
Μια Νίκη προσπαθεί να συγκρατήσει έναν ταύρο. Στα δεξιά, μια άλλη Νίκη ετοιμάζεται να στεφανώσει με μια ταινία το ζώο, το οποίο αργότερα θα θυσιαστεί.
Ο στεφανωμένος νικητής αθλητής κρατά φυλλοφόρα κλαδιά, ενώ οι ταινίες της νίκης είναι δεμένες στα χέρια του. Πλάι του βρίσκεται ο κήρυκας που αναγγέλλει τη νίκη. Μικρές στιγμές ξεκινούν από το ανοικτό του στόμα αποδίδοντας τα λόγια του.
Βάση αγάλματος αθλητή, νικητή σε αγώνες. Στην επάνω επιφάνεια σώζεται το δεξί πέλμα του χάλκινου αγάλματος πακτωμένου στην πλίνθο με μολυβδοχόηση. Ίσως ανήκε στον γνωστό αθλητή Κάπρο, παλαιστή και παγκρατιαστή.
Πρόκειται για ανάθεση χαμένου σήμερα αγάλματος από νικητή-αθλητή και γλύπτη. Σύμφωνα με την επιγραφή ο αναθέτης νίκησε σε ιπποδρομία και σε διαγωνισμό γλυπτικής.
Το ενεπίγραφο βάθρο χάλκινου αγάλματος, ήταν αρχικά στημένο στο θέατρο της πόλης. Φέρει την επιγραφή «Πολυκλή Λυσάνδρου νικήσαντα [- - -] Ολύμπια, Λύκαια, ο δάμος ανέ [θηκεν]» προς τιμή του Πολυκλή, υιού του Λυσάνδρου, που είχε νικήσει στα Ολύμπια και στα Λύκαια.
Ο αθλητής φοράει μακρύ ιμάτιο που αφήνει ακάλυπτο το πάνω μέρος του σώματος και συγκρατείται εν είδει κόμπου στον αριστερό αγκώνα. Με τα δυο του χέρια κρατά στεφάνι ελιάς, σύμβολο της νίκης του σε αθλητικούς αγώνες.
Ο Καρπίων προσφέρει αυτό το ανάθημα στην Νίκη, πιθανώς ως ευχαριστήριο για την νίκη του σε κάποιον αγώνα και μετά την εκπλήρωση κάποιου τάματος, όπως δείχνει η λέξη «εὐχήν».
Μαρμάρινο επιτύμβιο ανάγλυφο με παράσταση εφήβου που φέρει ιμάτιο και έπαθλα νίκης σε αθλητικούς αγώνες. Δεξιά εικονίζεται αμφορέας και αριστερά κλαδί φοίνικα, πάνω στο οποίο υπάρχει στεφάνι, όλα δηλωτικά σύμβολα νίκης.