Αττική ερυθρόμορφη λήκυθος με παράσταση ακοντιστή

Ένας γυμνός νέος ετοιμάζεται να ρίξει το ακόντιο. Η μορφή έχει σηκώσει το ακόντιο σε οριζόντια θέση δίπλα στο πρόσωπό της πατώντας σταθερά με το αριστερό προβεβλημένο πόδι της. Το σφιχτό κράτημα του ακοντίου και η απόδοσή του με φυλλόσχημη αιχμή υποδηλώνει ότι ο νέος ασκείται στον λεγόμενο στοχαστικό ακοντισμό, στην πλήξη δηλαδή ενός προκαθορισμένου στόχου. Σε αυτό συνηγορεί και η όλη στάση της μορφής, η οποία με το τεντωμένο προς τα εμπρός αριστερό χέρι ισορροπεί και ταυτόχρονα σημαδεύει τον στόχο.

Το αγγείο αποδίδεται στον Ζωγράφο της Providence, έναν αγγειογράφο που διακόσμησε ως επί το πλείστον ληκύθους και θεωρείται μαθητής του Ζωγράφου του Βερολίνου.

speak icon
  • Αθήνα, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, αρ. ευρ. Α 17280
  • Περ. 470 – 460 π.Χ.
  • Ύψ. 0,157 μ.
  • Πηλός
  • Προέλευση: Αθήνα
Βιβλιογραφία
  • Gardiner, Ε, Ν. (1907). Throwing the Javelin, JHS 27, pp. 249-273.
  • Παπουτσάκη-Σερμπέτη, Ε. (1983). Ο Ζωγράφος της Providence, Διδακτορική Διατριβή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα.
  • Τζάχου- Αλεξανδρή, Ο. (Επιμ.), (1989-1990). Το Πνεύμα και το Σώμα, Οι Αθλητικοί Αγώνες στην Αρχαία Ελλάδα: κατάλογος έκθεσης, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο 15 Μαϊου 1989-15 Ιανουαρίου 1990, Αθήνα: Υπουργείο Πολιτισμού / Ελληνικό Τμήμα I.C.O.M.
music