Αττική ερυθρόμορφη λήκυθος με παράσταση ακοντιστή

Ένας νεαρός αθλητής ετοιμάζεται για ρίψη ακοντίου. Έχει ήδη περάσει τον δείκτη και τον παράμεσο του δεξιού χεριού στην αγκύλη, τη θηλιά από δέρμα που ήταν δεμένη στο κέντρο βάρος του ακοντίου, πιάνοντάς το από το άκρο με το άλλο χέρι.

Ο λεγόμενος εκηβόλος ακοντισμός, στον οποίο ασκείται ο νεαρός, εκτελούνταν με ξύλινο ακόντιο χωρίς μεταλλική αιχμή. Ο χώρος της παλαίστρας, όπου λαμβάνει χώρα η εξάσκηση, υποδηλώνεται από τον δίφρο (σκαμνί), στον οποίο ο αθλητής έχει αποθέσει το ιμάτιό του, καθώς και από τον κρεμασμένο αρύβαλλο με τον σπόγγο.

speak icon
  • Αθήνα, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, αρ. ευρ. Α 12781 (σε μακροχρόνιο δανεισμό στο Μουσείο της Ιστορίας των Ολυμπιακών Αγώνων της Αρχαιότητας στην Ολυμπία)
  • Περ. 450 – 425 π.Χ.
  • Ύψ. 0,344 μ.
  • Πηλός
  • Προέλευση: Ερέτρια
Βιβλιογραφία
  • Τζάχου-Αλεξανδρή, O. (Επιμ.), (1989). Το Πνεύμα και το Σώμα. Οι Αθλητικοί Αγώνες στην Αρχαία Ελλάδα, Αθήνα: Υπουργείο Πολιτισμού / Ελληνικό Τμήμα I.C.O.M.
music